Bericht groep 1/2/3

Hoi allemaal,

Deze week hebben we verder gewerkt aan het thema buren. De huishoek is uitgebreid. Er zijn nu verschillende rollen. De kinderen vinden het leuk om in de rol te kruipen van mama, papa, zoon of dochter.

Ze hebben deze week hun eigen huis getekend. Deze hangen in de klas. De kinderen mochten dingen tekenen die bij het huis passen. Dit mochten huisdieren, mensen of meubilair zijn. Ze zijn erg mooi geworden en het is leuk om te zien dat er verschillende manieren zijn gebruikt. Sommige huizen hebben zelfs een tweede verdieping.

Deze week zijn er veel lieveheersbeestjes gevonden op het plein. De kinderen hebben er veel gezocht en ze van alle kanten geïnspecteerd. Hoeveel stippen hebben? Wat zijn de verschillen? Ze vonden het erg leuk.
De kinderen vinden het altijd erg leuk om een ’feestje’ achter de schuur te maken. Dit doen ze door scheppen (slingers) op te hangen en alles te versieren met hoepels, touwen en banden. Het ziet er altijd erg feestelijk uit.

Groep drie heeft deze werk verder gewerkt aan splitsen. Ze beginnen het steeds beter te snappen en oefenen er veel mee. Ze zijn ook begonnen met een aantal reken- en taalspelletjes. Ze vinden het erg leuk om dit te doen! Ze hebben op vrijdag hun allereerste dictee gehad in het spellingschrift en ze maken op maandag de eerste taaltoets. Ze hebben hier goed voor geoefend!

Groep één en twee heeft geoefend met rijmwoorden. We hebben samen rijmmemory gedaan en ze hebben zelf rijmwoorden bedacht. We hebben daarnaast geoefend met het lezen van een plattegrond. De kinderen moesten aan de hand van een getekende plattegrond erachter komen waar Semsom (de knuffel van de rekenmethode) verstopt zat. Ze vonden het soms best wel lastig omdat een tafel toch een andere vorm heeft op een tekening, maar Semsom werd wel elke keer gevonden.

Fijn weekend!

Groetjes,

Rosa

20240919_135008 (1) 20240919_135008 (1)