Groep 1/2/3 Uitje hotel

Hoi allemaal,

We hebben een leuke week gehad! Groep drie is de week op de atletiekbaan begonnen! Ze hebben hier allemaal verschillende sporten gedaan en de kinderen van groep drie vonden het hordelopen het allerleukste!

Op donderdag zijn we met de kinderen naar hotel Tatenhoven geweest. We zijn erg dankbaar dat we in het hotel en in de keuken mochten komen kijken! De kinderen vonden het erg leuk om in de keuken te kijken. Ze vonden alle grote apparatuur het leukste. Na het kijken in de keuken mochten we oefenen met servetten vouwen. Ze zagen er prachtig uit. Met de servetten hebben de kinderen geleerd om een tafel te dekken. Ze hebben gezien aan welke kant de messen, vorken en lepels moeten en waarom je soms meerdere messen en vorken bij een bord hebt liggen. Na de demonstratie mochten de kinderen ook zelf een tafel dekken. Als afsluiting kregen we nog heerlijk drinken en een framboos bavarois. Dit werd geserveerd door de kinderen zelf! We hebben zo te zien veel goede obers in de klas!

We hebben deze week in groep twee geoefend met de buurgetallen tot twintig. Welke getallen zijn eigenlijk buren van elkaar en hoe zien ze eruit? Dit hebben we donderdag op het plein geoefend door de verschillende getallenrijen met krijt te tekenen op het plein. De kinderen doen enthousiast mee en doen erg hun best!

Fijn weekend!

Groetjes,