Bericht uit groep 456

Beste allemaal,

Ik heb enige verwarring gecreëerd omtrent de onderwerpkringen (spreekbeurt), zie foto. Er is nu een lijst met wie wanneer aan de beurt is. Groep 4 houdt dit jaar nog geen onderwerpkring, zij kijken dit jaar hoe het moet en zijn volgend jaar aan de beurt. Wel presenteren zij een boekendoos welke we op school maken. De bedoeling van een onderwerpkring is dat jullie kind de klasgenoten iets leert over een bepaald onderwerp. Dat kan een onderwerp zijn waar ze al veel van weten of juist iets waar ze zelf iets over willen leren. De kinderen denken dat een onderwerpkring altijd een powerpoint moet bevatten. Dat hoeft helemaal niet, het kan ook met bijvoorbeeld een poster of door spulletjes mee te nemen, wees creatief. Het is de bedoeling dat ze het voornamelijk thuis voorbereiden, op school is er wekelijks een half uurtje tijd voor. Dit hebben we ook in de klas besproken.

Het aquarium is nog steeds het middelpunt van de klas. Deze week zijn er 10 stekelbaarsjes bijgekomen. Er zijn 3 mannetjes en 7 vrouwtjes. Vraag eens na hoe het werkt met de paring, het mannetje is echt een moderne man.  Dit is heel interessant en kunnen ze vast heel goed uitleggen na de les van dinsdag. De mannetjes die in de paaitijd rood kleuren reageren erg op rode kleuren tegen het aquarium hebben de kinderen ontdekt. Vandaag hebben we de dag afgesloten met het aquarellen van een achtergrond voor het aquarium.

Fijn weekend,

Groetjes van groep 456